GALEN

Det blev inte så mycket mer bloggande igår eller tidigare idag, men nu är jag äntligen hemma och har tillgång till min dator igen :) Så lite uppdatering kanske skulle sitta fint...

Kan ju börja med att jag fick en Fin överraskning när jag kom innanför dörren här hemma nu. Eller inte alls då! F**N vad arg jag blir. Eftersom jag inte jobbar heltid utan bara några få timmar i veckan så stämplar jag som flera tusen andra. Gick på arbetsförmedlingens program för ett tag sen och fick då aktivitets stöd ifrån F-kassan. Men sen blev jag skickad till A-kassan igen för att dom på försäkrings kassan ansåg att jag hade tjänat för bra så, ja jag blev som sagt skickad till min a-kassa igen. Ett jäkla farande fram och tillbaka. (Man blir ju tokig) MEN.........
Nu, så hade jag fått ett brev ifrån a-kassa där det stod att jag INTE kan få en ny ersättnings period för jag har INTE jobbat tillräckligt mycket....Faan faan faan... Vad ska jag göra nu då?!? Nu kommer jag sitta utan pengar..Igen... Jag orkar verkligen inte mer.. Ge mig ett heltids jobb så jag kan be alla dessa idioter flyga och fara dit pepparn växer!!!
Så imorgon, på min lediga dag för övrigt, så måste jag ringa A-kassa och fråga vad dom snackar om, ringa f-kassan och fråga detsamma, sen så måste jag gå till idioterna på Arbetsförmedlingen och fråga vad tusan Dom sysslar med. För det är/var nämligen dom som skickar mig fram och tillbaka som en jävla jojo.
Näää. Jag orkar verkligen inte med detta En Gång Till.... Jag gör verkligen inte det.. Vad vill dom att man ska leva på egentligen? Bröd och vatten eller? ååååååh.

Så allt jag hade tänkt skriva om här idag är som bortblåst. Kan bara tänka på en enda sak just nu..Pengar.. Eller snarare dom pengarna jag Inte kommer att ha... NI får ursäkta mig och hoppas ni förstår min frustration över detta. Men jag får skriva mer snart eller en annan dag när jag lugnat ner mig lite... Nu måste jag leta flera tusentals jobb och hoppas på att jag får iallafall ett till.. eller kanske två.. Att ha 3 jobb verkar ju vara enda lösningen... jävla piss....

bild av Tyson McAdoo

Kommentarer
Postat av: ida

fin header :)

2009-02-18 @ 00:53:27 // URL: http://minfrihet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0