Transformers ; Revenge of the Fallen

Min recension av:


Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, kanske skulle skrivit igår istället.. Men ska försöka göra mitt bästa..

Det är ju väldigt många som sagt att denna skulle vara bättre än ettan vilket jag inte riktigt vet om jag håller med om faktiskt.. Visst, det var coola effekter, det vibrerade t.om i biostolen några gånger och den var snyggt gjord men sen hade dom förstört så mycket så det spelade liksom ingen roll.  För det första så hade dom med flera roller som bara kändes onödiga och störande. Dom hade kunnat spara in mycket mer tid genom att bara ta bort dessa. Dom gjorde absolut ingen funktion alls vilket man bara satt och störde sig på. Men det jag faktiskt störde mig mest på var den "stora" striden. Filmen heter ju ändå 'Revenge of the fallen' , så jag hade iaf förväntningar på en stor strid mellan de onda och goda.. Men den kom aldrig kändes det som. Det var mest små strider hela tiden.
Och ni som ska se denna film kan vara förberedda på en rejält snurrig filmning. I början är nästan allt bara upp och ner hela tiden och man blev en smula snurrig när man satt i biostolen. Men det var väl så typsikt regissören.  Dom hade även kunnat skippa all humor som i vissa delar bara förstörde och gjort en seriös transformers film istället.

Sen har vi då deras tolkning på transformers... jag vet inte riktigt. Men ni som sett ettan vet ju vad dom gjort.  Dom har ändrat så mycket så man inte riktigt vet vad man ska säga. Om det finns andra där ute som läst eller sett transformers som liten så vet ni nog vad jag pratar om.
Som när gick bumblebee från en gul gammal bubbla till en skit snygg gul camaro? När byggdes Optimus Prime om och helt plötsligt fick flames på sin lastbil? Sen när blev deras svaghet kyla och inte vatten...?
Ja frågorna kan bli många och jag har fortfarande inte riktigt fått svar på dom... Det finns även en transform i den nya filmen som dom gjort om en del, så man ifrågasätter änna sig själv lite..
Men varför inte bara göra filmerna som i serierna? Varför måste det hålla på och ändras och fixas och bli så mycket Hollywood som möjligt? Någon som har ett bra svar på dom frågorna? Inte jag iaf..



Nä jag ska inte avslöja för mycket nu för er som verkligen vill se denna film. Så summan av Kardemumman är att det var en cool action fylld film men inte så mycket nytt. En sevärd film men dock inte på Bio.. Tyvärr.
Mitt betyg 3 av 5
Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg :)

2009-06-30 @ 12:23:43 // URL: http://deity.blogg.se/
Postat av: Niclas

Det stod inte i artikeln, står bara att dem börjat spela in den och att just dom tre människorna var med i filmen... Va en ganska otydlig artikel så fick inte så mycket fakta ur den... Men får hålla koll på det :)

2009-06-30 @ 12:54:30 // URL: http://niclasstahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0