Fairytale

Ja vad hände igår egentligen... ? Om jag ska säga mitt angående Eurovision Song Contest så var det inte alls det bästa jag sett genom tiderna. Att bara inledningsnummret kostade 10 Miljoner kronor var absurt. Att sen få reda på att hela kalaset gick på hela 340 Miljoner sammanlagt. Vad tänker dom med? Kunde dom inte sparat in lite istället för att försöka bli värst på allt som vanligt. Dom pengarna hade kunnat gå till lite viktigare saker i Ryssland. Som Befolkningen kanske? Att i dessa tider med finanskris osv slänga ut 340 miljoner kronor på ett evenemang som detta gör mig nästan illamående. Nä Fy skäms på er Ryssland! Tänk bättre nästa gång. Nog om det.

Norge vann hela skiten. Så det blir ju inte så värst långt att åka nästa år. Kanske kunde vara kul att ta sig dit då. Får tänka på detta :) Det var väl kul att Norge vann eftersom dom inte gjort detta på flera flera år. Deras nationaldags firande kunde ju knappats blivit bättre :) Så idag är det nog stor fest i grannlandet. Jag tyckte helt ärligt inte det var rätt låt som vann. Visst, Så säger dom ju varje år men Nä. Detta var ingen bra eurovision vinnalåt. Klagar inte på själva låten. Den var trallvänlig och lite söt. Kommer säker själv gå runt & sjunga på den i sommar :) Men tycker bara inte den hör hemma på Eurovision. Därav mitt uttalande. Tyckte hellre att Turkiet, Ukraina, Island eller Sverige kunde vinna :) Våran placering kommer jag inte ens åh nämna här. Pinsamt. Varför kan vi aldrig få chansen igen. hmm.. Jaja vi kommer igen nästa år !! :) Men ett riktigt Stort GRATTIS till Norge!


Passa på att lyssna på mina esc favoriter här nedan. Vad tyckte ni om vinnar låten? Vilka var era favoriter?
Ha det bra så länge. Ska försöka slänga upp korten från igår lite senare. Hör sen!
Ps. låtarna kan vara lite sega i början men ha tålamod :)

Vinnarlåten! Norge * FairyTale - ALexander Rybek


Turkiet * Düm Tek Tek - Hadise


Ukraina * Be My Valentine - Svetlana


Island * Is it true - Yohanna


Rumänien * The Balkan Girls - Elena Gheorghe
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0