1 Advent


Idag är det då första advent redan. Första Advent. Kan ni förstå. NU är det inte långt kvar till julafton, nyår och hela skiten.. Men det var inte det detta inlägg skulle handla om. Jag måste ha maximal otur ibland. Jag fick börja min första advent hos en läkare. Trevligt va. Igår innan jag skulle ut så gjorde jag mig iordning lite och så som man brukar men vips så körde jag in mascaran i Ögat! Faan tänkte jag för det gjorde riktigt jäkla ont. Men det är ju inte första gången och säkert inte den sista som man kör in mascaran i ögan. Sminkade klart mig efter lite tårar och drog ut. Senare på kvällen så började ögat verka igen.. Riktigt mycket. Gjorde skit ont rent ut sagt. Så jag fick gå hem och tvätta bort sminket och försöka somna med ett ont öga.. good luck.

Nä jag vaknade imorse så gjorde det FORFARANDE ont. ?! Jag blev lite  nojig så jag ringde sjukvårdsupplysningen och förklarade vad som hade hänt och så. Hon trodde att det hade gått HÅL på min hornhinna... AJ AJ AJ. säger jag bara.. Fick en akut tid i grannstaden så åkte dit med en gång. kollade och fick medicin. Men som tur var så var det inget hål på hornhinnan. Hade väl typ råkat rispa den lite så hornhinnan och ögat var sjukt irriterat. Så nu blir det vila, mörker och ögonsalva för min del.. Rolig första adent va..? Kan inte ens få julpynta för jag ser inget. Öppnar jag ögonen i för starkt ljus så tror jag att jag ska döö..  Så sitter framför datorn med solglasögon haha! Känner mig lite som Andreas, eller vad han nu heter i idol när han hade en skadad hornhinna. HAHA kommer ni ihåg? HAHA sådär gick jag på köpcentrat i morse när jag skulle till apoteket. Undra vad folk trodde egentligen :D

ja jisses. Jag lyckas verkligen med det mesta måste jag säga. Fick tom sjukskriva mig från jobbet idag ju. Mindre skoj att stå i en butik och försöka sälja kläder när man ser ut som något katten släpat hem.. En pirat med ett rött, knappt sebart öga. Fint. Hade verklkgen behövt jobbat idag. Det som är så irriterande.. Suck..
Oj detta blev långt. Men nu ska jag försöka vila ögat igen.
hej så länge. Hoppas ni haft/får en bättre första advent än mig....

Kommentarer
Postat av: annsan_s

Godkväll! Hoppas du blir bra i ditt öga snart då, krya på dig. Allt är bra med mig! Kram

2009-11-29 @ 20:14:16 // URL: http://annlouises.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0