love game?

Kärlek är en lyx du inte kan kosta på dig, förrän alla dina fiender är förintade. Fram till dess är alla du älskar gisslan, som behöver dig ditt mod och korrumperar ditt omdöme.
-
Orson Scott Card
Empire

Ska det behöva vara såhär? Ska man behöva känna såhär? Svar: Nej! Man ska vara upprymd, fylld av glädje, lycka, kärlek. Inte känna så som jag känner... Jag har länge funderat över hur länge jag ska behöva stå ut med detta, Orka stå ute med detta innan det blir en förändring. Men jag har väntat alldeles för länge nu, utan framsteg. Min bägare är på väg att rinna över. Det är nästan så att det tippar på kanten. Jag orkar inte länge till. Jag är bara mänsklig trots allt. Jag kan inte ta hur mycket som helst. Det går inte. Till slut så tar det slut och bägaren rinner över. Och jag tycker det är synd att han inte ser det. Att tiden kanske snart är ute.
Frågan är ju bara vad man ska ta sig till.. Varför finns dessa känslor? Varför kan det inte bara finnas glädje och kärlek? Åh varför måste det vara såhär..?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Har det hänt nåt gumman? Du vet var jag finns om du vill prata! Puss

2009-10-09 @ 07:55:31 // URL: http://www.metrobloggen.se/camillaulldahl
Postat av: attis

Hallojs vännen. Tittar in och önskar dej en skön fredag.

Kramiz

2009-10-09 @ 09:56:38 // URL: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: Ninas modeblogg, utan mode

Jag tycker inte man ska behöva stå ut i ett förhållande, jag antar att det är ett förhållande, det handlar om att ge och ta och tar man bara orkar inte den andra. Och orkar man inte ska man inte stå ut, då ska man tänka på sig själv och lämna personen. Hoppas du mår bättre snart :)

2009-10-09 @ 12:24:51 // URL: http://ninai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0