Höst


Nu är hösten verkligen här.. Jag har förnekat det länge nog nu och nu går det inte förneka längre. Det är kallare på dagarna så det verkligen biter i kinderna av den kalla vinden. Lövens gröna färg är som bortblåst och har ersatts av ett eldhav av varma vackra färger.
Jag har inget emot hösten så. Gillar hösten med alla färger, alla mysiga kvällar under filten, varm choklad :) Men jag saknar sommaren. Kanske beror det på att vi knappt fick någon sommar i år. 2009 kommer för alltid minnas som det sommarlösa året. Det gick från vår till höst med en gång. Nästa år ska jag iaf gardera upp mig med en resa till varmare delar av jorden i slutet av sommaren.

Men med kylan som kommer krypandes så innebär det även varmare kläder. Idag åker vi ut för att köpa varmare jackor till Raffael & Lucia. Sen ska vinterkläderna packas upp. Mössor och vantar. Halsdukar och tjocktröjor ska fram.. Morgonluften är tydligen inte nådig....

Hur har ni det hos er? Har hösten kommit till er? Kylan?

Kommentarer
Postat av: Anonym

gu va fin blogg ;o :)

2009-09-30 @ 16:30:13 // URL: http://maliinsvenssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0