2010. Movie Year!

Oj vilket år vi har att se fram emot! Detta kommer bli ett hejdundrande film-år. Finns så mycket filmer som kommer ut i år som jag ser fram emot. Ja vart ska man börja.. 2010 kommer att bli ett dyyrt Bio-år haha! :)


Alice i Underlandet - Av Tim Burton.
premiär 5 Mars
Ojojoj.. Denna kommer att bli så bra. Bara namnet Tim Burton säger ju allt. Har han vart regissör så vet man att filmen kommer att bli Kanon. Love him! Nä denna längtar jag verkligen efter så så mycket.


Percy Jackson - Kampen om Åskviggen
Premiär 24 februari
Samma regisör som vissa Harry Potter filmer. Där har vi även ännu en regissör med bra film historik. Denna nya äventyrsfilm kommer nog bli kanon även den. Namnet på filmen känns väl lite sisådär men jag ska inte ha för höga förhoppningar så blir det nog kanon ändå trots en töntigt översatt svensk filmtitel. haha :)


Sherlock Holmes - Regi: Guy Ritchie
Visas NU.
Behöver jag säga mer egentligen? HAHA!
Vill See vill see vill see


Flickan från Ovan
Premiär 5 Mars
Denna ska bli så rolig att se. Inte rolig för att det är en komedi för det är det verkligen inte. Mer en drama. Men den här går långt tillbaka i tiden och den kommer med massor av minnen från min ungdom. Läste boken tillsammans med en utav mina bästa vänner. Vi köpte varsin så vi ska gå och se denna ihop hon och jag :) Tänk så länge man har väntat. Flera flera år och så blev det en film. Otroligt. Boken är riktigt bra så hoppas att filmen är lika bra.

SJÄLVKLART

Twiligt - Eclipse
Premiär Mars ?
Som jag längtat. Redan efter New Moon ville jag se denna. Ville visserligen se sista filmen men man måste ju se denna först annars blir det nog lite svårt att hänga med ;) Inte för oss som läst böckerna då men hehe


Harry Potter - Dödsrelikerna Del 1
Premiär ?? (någon som vet)
Oh äntligen är vi inne på sista delen. Så spännande. Vet ju dock hur allt slutar men det ska bli kul och se hur dom ska filmatisera allt :) Spännande spännande!


Sex and the City 2
Premiär ??
Wieeeeeeeeee Skriker av lycka varje gång jag ser filmtrailern! Trodde aldrig att detta skulle hända. Första filmen var ju en gåva från ovan men en TVÅA! ojoj vad glad jag ääär :) Längtar så jag spricker snart! Bara jag som kommer att studsa upp och ner i biofåtöljen av ren lycka? ;)

Det var bara några filmer som jag med säkerhet kommer att se utan tvivel år 2010.
Sen finns det så många många många fler filmer som kommer att visas som jag säkerligen kommer att gå på, men ska jag räkna upp alla här så lär det ta en stund ;) älskar film!

Vilka är era klara bio-favoriter??

Kommentarer
Postat av: :):):)

Eclipse har biopremiär 30 juni! Just so you know! ;)

2010-01-02 @ 21:47:23 //
Postat av: attis

Hej vännen. Tittar in och önsakr dej en God Fortsättning.

Kramen

2010-01-03 @ 09:45:09 // URL: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: Blom & Hilton

love love love from monster

2010-01-03 @ 20:40:03 // URL: http://fashionmonsters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0