SpindelFobi!

En av mina största fobier är verkligen Spindlar. Jag avskyr dom stora som små. Reaktionerna kan oftast bli olika beroende på storlek och plats. Ser jag en liten på väggen tex vill jag bara att någon tar bort den och går helst ut ur rummet. Men är det däremot en stor (stor räknas som allt över 1cm!) så börjar jag skaka och tårarna börjar rinna. Får panik och vill bara försvinna från jordens yta.
Just nu sitter jag fortfarande i chock över en spindel. Stod och lagade mat i köket när jag fick syn på en Stor jävla spindel. Fick död på den och nu är den nedspolad. Men det tog ett tag och nu sitter jag verkligen och kollar mig om hela tiden och kommer förmodligen inte sova alltför bra inatt..

Mest irriterande är det när andra som inte lider utav spindelfobi gärna vill retas med en för att man är rädd. För dom är det bara en rolig grej. Men för oss med riktiga problem är det inte lika roligt. Att ge någon tårar och panikattacker tycker inte jag är speciellt roligt iaf...
Jag är medveten om min fobi och hade mer än gärna fått hjälp emot den MEN vart finns den. Vart kan få hjälp mot spindelfobi? Är det någon som vet som kanske har liknande problem. Hur hanterar ni en vardag med spindlar?

Kommentarer
Postat av: anna

d finns dom som tar till hypnos.. men sen även kbt.. tror jag d heter.. altså man gå hos en psykolog som e insiktat på fobier... sen tränar man bort d.. jag vet en tjej som va helt hysterisk gällande fåglar.... men nu klarar hon dom galant...

2010-03-12 @ 09:20:47 //

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0