Tattoo-tips !

Fick önskemål om att skriva mer om bra tatuerare och mina egna så här kommer det.

Ingen har väl egentligen kunnat undgå tatuera som Kat Von D från LA ink eller Ami James ifrån Miami Ink! Dom är sjukt duktiga på allt det dom har riktat in sig på utan tvvivel! MEN för att överhuvudtaget få en tatuering gjord utav någon av dessa så får du vara beredd på att punga ut en hel del pengar. och inte bara på resan dit....

Men håller vi oss inom Sveriges gränser så hittar man ändå väldigt många duktiga tattuerare som jag ibland kan tycka är bättre än de 2 ovan nämnda...! Believe it or not! TV-tatuerarna är duktiga men långt ifrån BÄST!

Själv tatuerade jag mig väldigt mycket i Trollhättan. På Studio Red Rocket som numera har bytt namn. Min tatuerare heter Didi och är från början ifrån Lund. Men han har tyävrr tagit ett sabbatsår för ett tag sen så därav min långa väntan på nästa tatuering... Men självklart så finns det andra duktiga tatuerare på samma studio. Så bor du i eller runtom Trollhättan så är det verkligen Red Rocket jag rekommenderar!

och JA det gör ont men det är absolut en smärta som man kan klara av utan större problem

Sen har jag själv även kört hos en kille som heter Peter. Han har sin studio upp i Stockholm, på söder. FAFNIR heter studion! Vill man ha OldSchool så är det denna mannen man ska vända sig till!

Sen tycker jag att man självklart ska ta tillfället i akt att besöka en tatueringsmässa om ni har vägarna förbi. Där samlas oftast en hel hög med duktiga tatuerare ifrån hela Sverige och ibland till och med hela världen. Så är man på jakt efter en duktig en så tycker jag man ska börja på någon mässa och kolla läget. Så man hittar någon man känner sig bekväm med, som har den rätta stilen på just det DU vill göra osv osv.. Det är mycket man ska tänka på innan man sätter sig under nålen. Just för att man själv ska bli så nöjd som möjligt!

Några tatueringsmässor att rekommendera 2011!
- Tattoo Meltdown Convention som äger rum i Trollhättan den 25-26 Februari 2011 
Svenska tatuerings mässan som äger rum i Norrköping den 29/4-1/5 2011
- Stockholm Ink Bash äger rum i Stockholm den 26-28 Augusti 2011
- Tattoo Expo som äger rum i Malmö den 1-3 Oktober 2011
Kommer även att vara en Tattoo Expo i GBG också.

Några sjyssta tatuerare runt om i Sverige:
Amigo Ink - Trollhättan
Red Rocket - Trollhättan
Fafnir - Stockholm
Infamous Tattoo - Stockholm
East Street Tattoo - Stockholm
Outernational Tattoo - Örebro
Siamese Tattoo - Karlstad
Buzzstop 28 - Göteborg
Göteborg Classic Tattooing - Göteborg
Heidi Hay Tattoo - Göteborg
Bring it On Tattoos - Göteborg
Pistelero Tattoo - Borås
Left Hand Tattoo - Piteå
No Remorse Tattoo - Piteå
Magic Man - Skövde
Old Bones Tattoo - Malmö
Bluebird Tattoo - Västerås
Living Art Tattoo - Lidköping
House Of Pain -
Luleå, Eskilstuna, Norrtälje, Stockholm, Karlskoga, Södertälje, Norrköping,
Jönköping, Växjö, Kalmar, Helsingborg, Malmö, Hässleholm, Trelleborg

Här har ni ju några duktiga tatuerare runt om i Sverige att kolla in. Hittar ni någon ni tycker om så tveka inte på att ringa och boka en tid.. Dom kanske till och med kommer till en mässa nära dig! :)

Men sedan rekomenderar jag även att ni bläddrar i lite tattoo-tidningar. Där kan ni hitta inspiration, nya duktiga tatuerare, kläder och mycket mycket annat!
B.la
* Scandinavian tattoo Magazine
* Nordic Tattoo
* Bodyfication (som jag har vart med i ;) hehe)

Kommentarer
Postat av: Anna

Är riktigt Pepp på Meltdown, där jag kommer vara Trader iår ..att det sen blir lite mer bläck också..det går ju inte att undvika med så många duktiga artister samlade på ett ställe.. =) !

2011-02-11 @ 07:59:24 // URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/
Postat av: Veronica Pain

bra inlägg! Fan vad sugen jag blev på att åka på expot i göteborg nu ._. :D har aldrig vart på en tatueringsmässa / expo vad nu skillnaden är ^^

2011-03-01 @ 22:43:43 // URL: http://veronicapain.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tråkigt att du inte tar upp några bra tatuerare i Gävle. Här vimlar det av salonger.

2011-07-21 @ 23:09:17 //

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0