Jobba tills du är 75

Oj oj oj. Blev värsta debatten på min FB igår efter jag hade skrivit ut att jag inte riktigt förstår hysterin över det som Fredrik Reinfeldt sa ang högre pensionsålder. Att ha möjlighet att jobba till 75. Och jag förstår fortfarande inte. Folk blir skogstokiga rent ut sagt. Men herre Gud, lilla vän. Vill du pensionera dig vid 65 så får du göra det. Dwt är ingen lag och det kommer inte stå någon med en pistol mot ditt huvud och tvinga dig jobba tills du blir 75.. Men alla vi som faktiskt KAN tänka oss att jobba längre ska inte vi ha den möjligheten då? Det är ju bara absurt! Och JO jag vet att man kan jobba längre även idag och bla bla bla. Men pensionsåldern idag strecket sig mellan 61-67. Det dom vill är att höja till 75.
Kollade även på Debatt igår då dom tog upp detta. Och dom sa faktiskt en hel del bra grejer.
Men folk är så himla svenska och inkörda i sitt, så minsta lilla förändring får hela existensen att gå under. Det är fakta att vi idag lever längre än för tex 30 år sedan. Varför ska då inte ALLT hänga med i utvecklingen? Inklusive pensionen?

Jag tycker iaf att det inte är mer än rätt att de som jobbar längre ska få lite mer i pension då dom slitit lite längre. Det ska väl löna sig att arbeta? Annars hade väl alla suttit hemma på röven och levt på socialen!?

Men debatter och diskussioner är inte det som gör mig arg. Nej nej. Politiken och vi behöver olika åsikter. Och jag respekterar självklart alla som inte tycker som mig ändå. Har vänner som är helt tvärtemot mig! Alla tänker inte lika! Men det som gör mig lite Depp är att vissa av de röda absolut inte kan respektera våra åsikter. Tänker vi inte som dom så är man inte mycket värd! Vilka är de mogna då egentligen?

Trodde vi levde i ett fritt hälsosamt land! Men tydligen så vill en stor del av Sveriges befolkning (inte alla) att vi ska sluta upp som Grekland, sitta på röven och leva på bidrag. Tråkigt bara...

Tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0