Smärta

Jävla blåsor. Dom gör så jäkla ont så ni anar inte. Dt är vanliga förkylningsblåsor, även kallat Afta. Läkarna vet inte hur eller varför dom uppkommer och inte heller hur man botar dessa hemska blåsor. Det finns däremot produkter som lindrar och förenklar lidandet något men jag tycker inte det hjälper ändå. Fick ju köpt hem en gel idag som hette aftemed men jag tycker bara den rinner av hela tiden och hjälper bara i typ en kvart sen är smärtan tillbaka igen.
image description
Åhh... Det gör ont. Vill ha min andra salva som smaka skit men hjälpte på stört. Fick den från läkarn så den är nog svår att få tag på. Typiskt.

This is How I feel

"Obeskrivligt smärtsamt
Afte är obeskrivligt smärtsamt. Inte bara obeskrivligt i den meningen att det gör riktigt ont utan också att smärtan ibland är svår att beskriva. När blåsan är som värst och jag till exempel ska skölja med munskölj så är smärtan riktigt ångestladdad. Jag får hålla i mig i handfatet för att inte krokna. Denna smärta är något märklig och jag anar att det beror på att det händer något i själva blåsan när floran förändras i munnen. På forum på nätet beskriver många att de får panik av smärtan. När dessa smärtattacker kommer är det helt klart något konstigt som händer i munnen. Smärtan känns sprängande, svidande och det vrider sig i kroppen när det är som värst!"
"Blåsorna leder också ofta till irritation och dåligt humör, i alla fall när det gäller mig. Att gå i flera dagar och bita ihop käken och helst inte vilja prata med någon är påfrestande. Jag sluddrar ofta när jag har blåsorna och när någon inte hör vad jag säger blir jag så irriterad! Der gör ju så ont att prata att jag inte vill upprepa mig! "
"Den mesta tiden gör det bara riktigt ont utan denna "panik-smärta". Ibland gör blåsorna att man knappt kan äta eller prata på en dryg vecka. Oftast håller man munnen stängd så pass hårt i några dagar (pga. av smärtan då man rör munnen) så man får värk i käken och även spänningshuvudvärk."
Taget från www.afte.se
Kommentarer
Postat av: Jilina.se

Oj! Fy tusan. Låter verkligen skitjobbigt :/.

2012-02-05 @ 21:33:15 // URL: http://www.jilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0