Blåst?!

 
Idag blåste det verkligen storm ute. Påväg till jobbet så var det ju ingen idé att ha koll på ett enda hårstrå. Allt bara virrvlade omkring i ett enda stort virr varr.. Jisses, vart kom allt detta ifrån?
Dagen gick fort och jag vet inte riktigt om jag gjort något nyttigt eller vettigt idag.. Sitter i fåtöljen med tvn i bakgrunden och är faktiskt trött.. NU?! Vad är detta? Rickard har redan gått och lagt sig och jag känner allt av tröttheten jag med.. Hmm.. Måste berott på den otroligt goda maten jag lagade idag ;) En Fläskfilé Ala niclas som jag har döpt den till hehe :)


Så här gör du:
(tid ca: 60 min)

Börja med att skära fläskfilén i lagom stora bitar som du sedan pressar lite på.


Stek sedan bitarna på medel värme och tillsätt sedan grädde (OBS! häll inte ur skyn som blir utav köttbitarna, utan använd det som en extra krydda). Hur mycket får ni helt enkelt bestämma själva.  Men jag tackar då inte nej till lite extra ;) Det blir eXtra smarrigt då.


Tillsätt en buljong, kött eller grönsaks buljong eller det ni tycker bäst om. Krydda med salt, svartpeppar och soya. Vill man ha i andra kryddor så får man självklart ha det men det är ju meningen att köttsmaken ska komma fram :)


Låt det sedan puttra samman tills såsen,grädden, har blivit lite tjockare. Sedan är det bara att äta. :)
Serveras tillsammans med potatis el pommes frites. Min favorit är iofs potatis. Lite grönsaker vid sidan av skadar ju faktiskt inte heller :)


LYCKA TILL :)

-RÖSTA HÄR-
Kommentarer
Postat av: Evelin

Jag har alltid trott jag inte tyckte om paj och tänkt det var jobbigt att ordna, men jag tog fel. Fixa en blåbärspaj du också vettja, har hört att blåbär är bra för minnet! mitt är dock fortfarande samma gamla...

2009-05-27 @ 22:05:03 // URL: http://evelinux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0