Knowing


Det har blivit att jag kollat på en hel del filmer det sista. Inte mått överdrivet bra och då brukar film få mig att slappna av och tänka på annat en liten stund. Jag finner en liten verklighets-flykt i filmens värld.
Iaf.
Den sista jag såg var då denna, Knowing. 50 år från nu, 2009, så grävdes en såkallad tidskapsel ner i marken utanför en skola. Barnen på 50-talet fick rita vad dom trodde skulle hända i framtiden. Alla utom en..som förutspår framtiden. I huvudrollen ser vi Nicolas Cage som spelar fadern åt sonen som får det enda brevet som inte innehöll en teckning. Vi får följa deras äventyr från början till slut. Detta var ännu en film om jordens undergång. Rätt spännande ändå. Den får Godkänt :) Nästa film i denna genren blir 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0