Svengelska!!

Hahaha! XD Simon visade en sån jäkla rolig sida på nätet igår! Skratta så tårarna spruta, näst intill iaf ;) haha! Men här har ni något att fördröja tiden med om ni har tråkigt. -Ni kommer garva läppen av er ;) Hehe

Hårda ord

- Känn dig blåst.
- Feel you blown.

- Kom hit ögonaböj!
- Come here eyesbent!

- Du är avskedad.
- You are offspooned.

- Nä, du! Den gubben gick inte!
- No you! That man didn't walk!

- Det ger jag sjutton i!
- I give seventeen in that!

- Varför lämnar du din väska här vind för våg?
- How come you leave your bag here wind by wave?

Mat och dryck

- Man måste ta skeden i vacker hand.
- You must take the spoon in the beautiful hand.

- Jag tycker om bläckfisk och mesost.
- I think about inkfish and chicken cheese.

- Jag vill gärna ha mer paj.
- I want brain have more broken.

- Har ni revbensspjäll?
- Do you have fox bone ventilation?

- Vill ni har påtår?
- Do you want on toes?

- Slå dig ner och ta för dig av kakorna.
- Hit you down and take for you of the cookies.

- Jag är fullständigt bakfull.
- I'm drunk-constantly back drunk.

- Slå upp ett glas mjölk och ät kroppkakor!
- Beat up a glass of milk and eat body cookies!

- Tack, den här måltiden smakade utsökt!
- Thanks, this here goaltime tasted outsearched!

Repetitioner i uttryck

- Hör du du du!
- Hear you you you!

- Än sen, då?
- Then then, then?

- Hå hå ja ja ja.
- Ho ho yes yes yes.

- Det var det, det.
- That was that, that.

*

En engelsk dam sitter på tåget i Skåne. Mittemot henne sitter en skånsk familj. Den engelska damen tittar på den lilla pojken och säger:
- What a handsome face...
Då säger mamman på bred skånska:
- Naej. Det vaaur noug min man som face...

- Oj, min tunga slant!
- Oops, my heavy coin!

- Det killar!
- It boys!

- Jag har sendrag i vaden!
- I have latepull in the what!

- Sköt om dig!
- Shot around yourself!

- Se dig inte om!
- Look you not if!

- Jag har aldrig hört på maken!
- I have never heard on the husband!

- Jag ska bara slå en sjua!
- I just have to strike a seven!

- Hur står det till? Det knallar och småspringer!
- How stands it to? It's banging and small running!

- Huvudet på skaft.
- The head on shaft.

- Han tar igen sig.
- He takes again himself.

- Var håller de hus?
- Where are they holding house?

- Vad håller de på med?
- What are they holding on with?

- Vad är du för en, jag känner inte igen dig!
- What are you for a one, I don't feel again you!

Teknologi och formellt

- AllaRoligaHistorier.se:s flygplan kom med hög fart och försvann som en prick i skyn.
- The plane of AllaRoligaHistorier.se came with a big fart and vanished like a prick in the air.

- Det har gått en propp i köket.
- A plug has walked in the kitchen.

- Jag har soppatorsk.
- I have soup cod.

- Hur mycket är klockan?
- How plenty is the bell?

- Var god skriv under den förtryckta blanketten.
- Please write under the tyrannized blanket.

- Får jag låna en liten hovtång?
- Sheep I borrow a small court seaweed?

- Gångjärn.
- Walking iron.

- Skicka mot postförskott.
- Send against mailbeforeshot.

- Den har pajat.
- It has pied.

- Rapa inte i hissen
- Don´t rape in the elevator

- Har du fler verktyg?
- Have you plentier ache-cloths?

Klokheter

- Det är inte farten som dödar, det är smällen.
- It's not the fart that kills, it's the smell.

- Det är lätt att vara efterklok.
- It's light to be aftersensed.

- Överdriv inte.
- Don't overdrive.

- Kör inte om på ett övergångställe.
- Don't drive if on an overwalk place.

- Gör inte om det!
- Do not if it!

Övrig svengelska

- Katten låg och spann.
- The cat low and bucket.

- Skenhelig.
- Shineholy.

- Har du varit med om det förut?
- Have you been with if that before?

- Han är bortrövad.
- He's away-assed.

- Har du bytt om?
- Have you changed about?

- Skärtorsdag.
- Cut Thors day or Pink Thors day.

- Hur mycket är jag skyldig?
- How much am I guilty?

- Det är medvind.
- It's withwind.

- Det råder motvind.
- It advises against attic.

- Höger om.
- Right if.

- Vid det här laget.
- Beside this team.

Kommentarer
Postat av: Yohanna

Haha, bra där ;P

2010-12-19 @ 12:16:53 // URL: http://fireflybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0