En dokumentär man bara MÅSTE se!




The Cove är en film som verkligen berör.. Berörde hela mig. Den är gjord av ingen mindre än tränaren till allas våran Flipper. Hörde talas om den här filmen första gången hos min frisör, hon hade sett den och rekommenderade den verkligen. Det är verkligen så hemskt hur en art kan behandla en annan art så illa för egen vinning.. Så äckligt att jag vill spy och gråta på samma gång. Jag som verkligen älskar älskar delfiner kan inte förstå detta. Jag kan inte få in det i min hjärna hur man kan vilja skada denna underbara varelse.. Vad gör delfiner för ont? Inget! Dom är ju underbara små fiskar, eller a däggdjur och kanske inte så små heller för den delen men ja ni förstår :P  En gång i tiden ville jag verkligen simma med delfiner. En av mina högsta önskningar. faktiskt. Men inte nu längre.. Inte med sådana delfiner iaf.. Då kan jag tänka mig att simma med vilda delfiner istället. Det går faktiskt, finns många som gjort och det kommer nog inte sluta nu. Att kunna simma med delfiner som blivit vana med människan runt sig med harmoni och inte med slakt och djurplågeri. Nä fy faan för dessa jävla människor! Hoppas ni brinner i helvetet!
Vi alla måste hjälpas åt att sprida detta runt om kring så det kan få ett slut. Så här kan dom inte få hålla på. Så har ni chans att se The Cove - GÖR DET!

www.takepart.com/Thecove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0