Förbud mot burka!

Ja, detta gick ju igenom. Om ett halvår kommer det att vara förbjudet att bära Burka & Nikab på allmän plats i Frankrike. Jag tycker verkligen inte det är mer än rätt. Äntligen är nästan ordet! Undra bara hur lång tid det tar innan det kan nå hit till Sverige? Om den svenska regeringer är såpass vågade att de vågar stå för sina egna lagar vill säga.. Det är ju lite svårt att tro men man kan ju alltid hoppas iaf! För helt ärligt, varför ska det vara förbjudet att dölja sin identitet i Sverige som demonstrant osv ,ett maskeringsförbud, men det är fullt lagligt att bära burka eller nikab.......................? Dom döljer exakt lika mycket om inte mer och det kan dölja sig precis vad f**n som helst under dom där.. Nä.. privat får dom bära vad dom vill, det bryr jag mig inte om. Men jag vill gärna kunna se vilka/vem jag möter på gatan, på bussen eller i mataffären.. 
Jag vet att det har varit heta debatter angående just den här potatisen i Sverige i en tid nu. Men debatterna kommer aldrig leda någonstans. Vi Svenskar är alldeles för fega för att sätta ner foten när det kommer till vårat egna land.. men men.. Vad hjälper det att gnälla över det, kommer ju inte hända något ändå.
Jag tycker iaf NEJ till Burka och Nikab i Sverige och står för det!

artikeln i aftonbladet hittar ni HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0