Sagan tog slut..

Nu när jag börjar bli lite mer ledig (jag är väldigt emot detta.. vill inte) så kommer jag ju ha lite mer tid över till bla bloggen igen. Så kanske kan börja blogga lite mer permanent igen. Få skriva av mig igen och dela med mig att bra, fiffiga saker som man kan hitta under sin vandring genom livet. Hoppas bara att jag får tillbaka det där riktiga skrivsuget jag hade för bara ett år sen. För det är ändå rätt så skönt att få skriva av sig någon gång ibland.. Saker som man inte alltid kanske orkar Prata om, men som är desto lättare att skriva om.. Ja lite smått o gott ni vet. Men men.. Det var framtiden det..
Vad händer i nuet då ?

Har väl gjort en del vändningar i mitt liv det senaste halvåret. Tiden har gått ruskigt fort men jag trivs som fisken i vattnet och jag mår bra igen! En eventuell flytt är inte långt borta. Har bara lite småfix jag måste göra klart "hemma" i vbg-lägenheten innan jag kan säga upp den helt och bli stenungsund-bo på riktigt.. Men vi får helt enkelt se när det blir. Som sagt, först och främst finns det en del saker som ska fixas. Inte mycket men det måste ändå fixas. Sen är jag återigen ute på arbetsmarknaden.. Efter 5 år på Dressmann så är det slut. Sagan tog slut och jag är tyvärr arbetslös.. usch vad det känns hemskt att säga högt eller att skriva ut.. Men sån är sanningen. Den gör ont. Så just nu söker jag jobb som en j*vla idiot rent ut sagt, går på arbetsintervjuer och faktiskt försöker.. Men ändå inget.. avslag på avslag. nej efter nej. Faan vad det tar på krafterna.. Jag vill verkligen verkligen inte vara arbetslös.. Får krupp! Rastlös är bara förnamnet.....! Sen att ekonomin inte blir toppen är ju även det ett litet bakslag men ska fixa detta. Jag ska ha ett jobb innan året är slut om jag så ska behöva torka skit! Jag vill inte vara utan jobb, utan inkomst.. Jag vill ha ett fast jobb med säker inkomst så jag och min älskling kan få det vi drömmer om.....

Men just nu ska jag försöka lägga mina bekymmer på hyllan för bara en liten stund och umgås med min ängel Sandra. Hon har varit i U-valla idag och kommer ner hit till s-sund efter det. Så då blir det en liten fika och massa tjat! Underbart! Saknar verkligen mina vänner ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0