Xmas pic.

MEEEN Nu får jag skärpa mig.. Det har redan vart jul och nyår och hinner väl säkert bli midsommar också innan jag slänger upp lite kort ifrån mina helger här på bloggen.. haha! illa.. I KNOW! Men nu ska jag ta tummen ur röva och verkligen göra det.. Men får dela upp det lite så det inte blir för mycket i ett o samma inlägg :) Jag hoppas ni överlever gott folk ;)

Vi börjar väl med Jul då.. Eftersom det kom först.. rätt och riktigt..
Vi firade ju som ni kanske minns ingen vanlig jul iår.. inte för mig iaf. Utan vi firade den upp i Sälen för omväxlingskull. Och visst det var charmigt på sitt sätt, inget så, MEN jag är så traditionel när det kommer till just julen.. Jag vill ha den hemma i värmen, med en gran och ett bord fullt med god julmat, glögg och allt som hör till.. Men det ska vi ha nästa år. Då har vi sagt att julen kommer att vara i mitt & Rasmus hus :D Så både min och hans familj ska fira ihop. Mysigt värre måste jag säga. Längtar redan nu ;) är det konstigt?

Nä nog babblat av mig. Säg till mig! NU kommer bilderna :) Ni får ha överseende med att vissa bilder har kass upplösning! iPhone är inte den bästa kamera i mörka lägen tyvärr..
Enjoy!

Utsikten ifrån stugan.. Såg backen rätt bra :)

lite förberedelser innan första dagen i backen.

Dags att ge sig ut

Efter en kall dag i backen så hade jag t.om FROST i håret... Brr 20-22 minus grader, det känns!




DAG 2 - Julafton!

Var hemma och fixade med julpysslandet och förberedde maten när dom andra var ute och svischade i backen. Varför..? Jag var SJUK! inte kul...


Vi hade jätte fint väder på jul


mamma i backen och på toppen

Våran lilla julklappshög.

Fick en jätte söt julklapp av älsklingen! Som han hade gjort helt själv och packat ihop så den skulle hålla hela vägen upp :)
och sen fick jag även dom godaste tofflorna i världen! tack SÖTNOS!

Efter mat, julklappsöppning och några glas vin gick vi bort mot hotellrestaurangen/krogen


Gladast i stan? hahah!

Mysigt men efter en öl gick vi hem och spelade plump istället :)
+ tog hand om min förkylning som jag lyckades åka på.. På självaste julafton..

Dag 3
- på juldagen åkte vi till the dogmountain aka hundfjället för lite åkning. Hade dock sämre väder, -10 o småsnö.. vilket gjorde det jäkligt kallt och jobbigt.. småspik.


Den ökända väggen... Den kan inte vara så rolig att åka ner för.. den var braaanddt :S

Efter några åk så fick vi ta en paus för lite fika och värme.. Inte för att jag behövde värma mig, var både varm och tom svettig haha!

Mörkret kom fort, redan vid 15-tiden.. så då packade vi ihop och åkte tillbaka till stugan, duschade och gjorde oss iordning och avnjöt lite vin och ostbricka innan kvällen drog igång :)

Gick till gustavs grill för att äta en juldags-middag Som var riktigt god! mums!

mmm så jäkla goda revbensspjäll! I love!

Efter maten blev det en kaffe avec och sen tog vi taxi ner till Experium/hotellet i Lindvallen och körde lite bowling för att bränna bort maten ;)



Christer som var "nybörjare" (han hade spelat en gång tidigare i hela sitt liv) vann bowlingen och naturligtvis så kom jag sist hahah! Men jag hade roligt ändå. Efter bowlingen gick vi hem, fortsatte firandet lite och spelade några partier med Plump :)

Dag 4 - hemgång!
Äntligen var det dags att börja rulla hemåt mot Vänersborg där älsklingen skulle komma och hämta upp mig. Som jag saknade honom! 4 nätter ifrån varandra. ;) Kärlek


på vägen hem såg vi en avåkning.. strax där efter möter vi hela värmlands styrka med polis, brandbilar och ambulanser tror jag.. hmm skumt, så hemsk såg ju ändå inte avåkningen ut.. men men det kanske hade hänt något inne i bilen.

***

Det var min julhelg 2010 det.
Får snart slänga upp lite bilder ifrån Nyårsafton också, så att det inte tar lika lång tid för det :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0