Vikt

Ärlighetens stund..

All denna hysteri folk har runt sin vikt. Jag ska inte säga nått. Jag är likadan. Jag vill ner till en viss vikt på vågen även om jag inte är speciellt stor! Egentligen är jag väl rätt nöjd över min vikt och kropp. Bara några småsaker som behöver justeras (enligt mig själv). Och för att nå just det så tror jag att jag måste gå ner typ 2-3 kilo bara. Men i själva verket är det nog bara träning som gäller. Åh!
Jag VET detta mycket väl, men tycker att annorlunda kost är lättare att ändra än att gå till gymmet... Dumma mig eller.. ?
Ska bara få med mig min fästman också så jag slipper gå själv. Det är det som håller mig borta ifrån gymmet. Att gymma själv! Så sjukt jävla tråkigt...

Har iaf kollat upp mitt BMI och det är
Normalt. Men skulle jag vilja nå min drömvikt så blir jag undernärd :/ och det är inget jag vill så får nog hoppa det & bara satsa på att få bort 2-3 kilo...

Jag är 166cm lång/kort (välj själv ^^)
Och väger 55 kilo.. Och fick detta:
"Ditt BMI är 20 , Normalvikt"
-Du har en sund viktklass, försök att bibehåll detta

Men varför kan man inte inse detta själv då?? Att man har en sund och normal viktklass..

Vi kvinnor & tjejer kanske ska börja vara mer nöjda över oss själva så kanske världen blir en lugnare plats ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0