•Wash

Söndag är inte bara sista dagen i veckan, utan det är även min alldeles egna 'tvätt'dag. På söndagar så försöker jag iaf att tvätta alla mina make-up penslar så dom blir rena och fina inför kommande vecka! Så härligt med rena penslar som faktiskt känns som nya! :) Lovley
Tips; tvätta dina penslar minst 1/vecka för att b.la hålla borta orenheter. Jag tvättar mina penslar med ett milt diskmedel för att få bort fetrester från sminket. Men det går även bra att tvätta dom med vanligt schampo! :)
Tänk bara på att låta penslarna torka i lutande riktning med skaften lite uppåt. Detta är för att vara säker på att eventuella vattenmängder ska rinna ut, då vatten i skaften kan skada penslarna på längre sikt.


Hoppas NI får en underbar söndag mina rumpnissar! :) nu ska jag åka till jobbet!
Puss 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0