Vakten Bea! Watch out!

Okej.. Vilken dag det har varit! Vet seriöst inte ens vart jag ska börja... Oj oj..

Det var lugnt som i en filbunke på jobbet idag, regnet öste ner och det har vart svart nästan hela dagen. Tror vi fick typ 1 timmes solljus. Oh wow! Men runt 4-5 tiden så kom det in 2 personer som verkade lite väl skumma i mina ögon. Dom gick och fumlade och tog på typ alla varor och plockade ur saker ur dess förpackning osv. Hade samtidigt en kostymkund inne som krävde rätt mycket uppmärksamhet med storlekar osv vid det tillfället.

Så jag stod och hjälpte han när jag får se med mina egna ögon att gubbjävelen jag tidigare hade haft koll på stoppade ner 2 strumppaket i sin jacka!!! :O

-OMG! En tjuv- tänkte jag och insåg snabbt att han inte skulle få komma ur min butik med grejerna på sig. Jag larmade vakterna (som aldrig kom...dåligt Securitas!) men tog saken i egna händer! Asläskigt Verkligen, samtidigt som man fick värsta adrenalinkicken..

Stannade dom och Frågade om dom kunde visa vad dom hade i fickorna innan dom gick ut. Och då kan kärringen med att säga att JAG är otrevlig..! Jag gav mig inte, utan tjatade och tjatade. Han visade lite halvt men jag upptäckte att han hade sprättat upp innefodret på sin rock och bad om att få Kolla där. När han öppnade lite försiktigt så stack jag ner och kände, mycket riktigt 2 paket med strumpor. Tog upp dom och frågade båda vad detta var!? Då kan kärringen med IGEN att kalla mig otrevlig och påstå att jag gjorde fel. Och gubben ruskade på huvudet som han inte fatta hur dom hade hamnat där.

Excuse! Men detta är mitt jobb liksom! Man snor inte saker här utan att betala för sig då kan ni åka hem till erat land igen om det funkar så där. Ja detta var ett äldre zigenarpar i 45-50 års åldern. Skandal seriöst!

Blir så jäkla trött på sån här skit. Varför kan man inte bara låta saker och ting vara!? Ska det vara så jävla svårt? Har vart så upprörd över detta hela eftermiddagen/kvällen nu så ni anar inte och ännu värre blev det när inte väktarna kom när man tryckte på Larmknappen heller. Usch!! Skäms!

Oj oj lång historia men måste få ur mig lite aggro ;) Hoppas ni har haft en bra dag iaf!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0