Min framtida vän

Har funderat länge o väl på vad jag skulle köpa för hund om det nu blir att man skaffar sig en hund igen. Absolut ingen som fäller en jävla massa iaf! Har haft 2 st egna innan, bägge var Pittbull-blandningar och hur goa som helst när jag hade dom. Men jag vet även att dom krävde mycket tid och träning vilket jag inte hade just då.. Tyvärr.
Därför känner jag att det är extra noga att överväga allt innan man skaffar sig en hund igen.
Har man tiden? Orken? Har man råd? En hund kostar ändå en del om man säger så..

Det finns vissa raser jag kan tänkta mig faktiskt. Mest små hundar som man kan ta upp och kela med 
Typ som fransk bulldog, vit pomeranian, mops..
Åh kolla in mopsen liksom! Dör så söt! Han hade fått heta Frank helt klart!
image descriptionimage descriptionimage description
Men en ras jag alltid har velat ha är Dobermann..! En otroligt fin hund från Tyskland!  Den största pinchern,  så då vet man änna vad den har för temperament och vad man kan förvänta sig ;) lik matte isåfall ;) hehe! Men där har vi mycket träning för att hålla hunden aktiverad. Oh Boy! Men åh så fina dom är!
Jag hade gärna offrat lite fritid för denna skönhet.. Min dröm!
image descriptionimage description
image description
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0