Är Hysterin över SD för mycket?

Har suttit och läst lite om alla artiklar, kommentarer och inlägg hit och dit om Några SD politikers lilla snedsteg. Det är rätt komiskt när man tänker efter.. Visst jag tycker att agerandet var lite lätt klantigt kanske och väldigt onödigt.
Men när det kommer till åsikter så är det fruktansvärt roligt att se hur folk beter sig. Jag är en person som gillar att diskutera och häller gärna lite extra olja på elden för att se när folk blir så hemskt upprörda att dom knappt vet vart dom ska ta vägen haha! Fruktansvärt underhållande.

Men nu till det jag tänkte komma till! Alla vänsteranhängare eller vad det nu kan tänkas vara är minst lika "dåliga" som SD anhängare/politiker. Hur då undrar du? Ja inte genom att vifta med ett järnrör iaf utan att dom flesta är väldigt snabba med att dra alla över en kant precis som dom tycker SD gör med alla muslimer. Oh yes! Jag läser och hör kors och tvärs att alla som röstar på SD är dumma i huvudet, osmarta, ingen IQ mm mm.. Just för att NÅGRA ur SD uttryckte sig dumt Och klantigt.

Det jag vill komma fram till är iaf att alla är av samma skrot och korn! SD anhängare drar oftast eller alltid alla muslimer över en kant medans resten drar alla SDare över samma kant.. lite dubbelmoral? I Sverige har vi (än så länge) yttrandefrihet om jag inte minns fel. Folk får säga, skriva vad dom vill. Det är det som är själva charmen med Sverige. Allas röster ska bli hörda.. Men tydligen räkna inte riktigt alla.. Skumt..

Man ska alltså inte tro att alla som röstat på SD är huliganer och springer runt med järnrör och hotar folk. Det skulle alltså innebära att ca.950.000 personer i Sverige är kriminella, hotfulla och gillar att spendera helgen med ett järnrör i näven..nja inte så troligt va?
Man kanske ska kolla framför sin egna dörr innan man börjar sopa framför någon annans.... Just Saying..

Nu blev detta inlägg inte alls som jag tänkt mig men jag hoppas ni förstod vart jag ville komma ändå..

Punkt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag ÄLSKAR att diskutera politik och när jag börjar jobba igen ska jag hoppa in i politiken och bli aktiv! :D
Jag håller med dig.

Kollade på Nyhetsmorgon igår (fredag) och där sa någon brud:
"Varför röstar man på SD?"

Ehh..? Hon har nog inte varit inne på deras sida.
Jag FÖRSTÅR att folk röstat på dem!
Skit bra grejer tar dem upp!
Och för alla som inte visste detta så är SD gamla moderaterna.
Moderaterna hade ungefär samma politik för 20 år sedan.
Tyvärr har inavndrarpolitiken satts i skugga bara för att man får rasiststämpel på sig när man tar upp ämnet.
Jag röstar personligen inte på SD, men funderar fan

Svar: Jag håller med. Dom sitter ju i regeringen och är tredje största partiet av en anledning. Folk har tröttnat. Jag jobbar alltid med dom stora valen och det ska bli rätt kul att se hur det ser ut 2014 när alla röstat igen...
Beatrix

2012-11-17 @ 11:14:17 //
Postat av: Joanna

Oj.. Skickade iväg det i ren hast.

"Men jag funderar på att göra det för så här kan det inte fortsätta", skulle jag skriva..


Nu kanske jag spårade ur lite med vad jag ville ha sagt...
Men att SD finns i regeringen av en anledning.
Jag fattar verkligen inte hur det kan vara så svårt att förstå den anledningen?!

2012-11-17 @ 11:17:55 //

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0